Carros de Foc 10K: 1a Etapa, Mallafré a Colomers.

Tres Bladers començàvem la nostra aventura el passat dimarts 9 d’agost cap els Pirineus, sortíem de Vilafranca a les 15.30 aproximadament, NexusDJG74 ens passava a recollir amb el seu Spinner CC4 a NexusEFP69 i a mi, NexusGGB73… Ens dirigíem cap a  Espot, on primer havíem de recollir el Forfait a la botiga d’esports Lo Bardanal i després aníriem cap l’Hotel Or Blanc, on passaríem la primera nit.

Les primeres sensacions ja a Espot van ser una miqueta decepcionants, el Forfait que ens entregaven era bastant ranci, la targeta per segellar en els refugis, una gorra de CF de color gris bastant lletja, i un micro-quit (que no era ni mini) amb un Compeed, i algun sobre més d’alguna cremeta…

1a etapa CF de dimecres 10 d'agost

Ademés a l’Hotel la noia de recepció resulta que era de Sant Sadurní, ja només ens faltava trobar-nos a gent de Vilafranca per Espot o per CF… per fer-la grossa!

Vam sortir a sopar per Espot, eren sobre les 22h, i ja per aquelles contrades era una hora díficil per a trobar lloc per sopar, però ho vam fer, i ademés en acabar de sopar a quarts de dotze, pels carrers d’Espot en pantaló curt i màniga curta, notàvem la rasca en la nostre pell… ràpid, ràpid cap el cotxe que ja tremolàvem, ji,ji,ji!

Tocava endreçar les motxilles ja a l’hotel per deixar-les preparades pel matí, amb el repartiment de material divers, entre barrites, fruits secs, i altre material energètic, sense tenir plenes les ampolles de líquid ja estavem en els 10 kilos de pes… cagun seu, vaja tela en porbar-nos les motxilles dins l’habitació, semblàvem camells amb aquelles xepes…. i algun blader fins i tot ja corria per l’habitació entrenant-se, no s’havia el que l’esperava…. però ja sabem que uns dels nostres lemes BLADE RUNNERS és: EL DOLOR ÉS INEVITABLE, EL PATIMENT ÉS OPCIONAL, je,je,je…

El segon “fiasco” sense haver començat la travessia va ser l’esmorzar que ens van donar al mati, ens va prometre la recepcionista de SantSa, que encara que ens llevessim més aviat tindríem l’esmorzar apunt… doncs a les 7am baixavem cap al bar, i el “jabalí” que estava de responsable ens prepara uns cafes amb llet i ens porta unes pastes, que debíen tenir una de grases trans que lo flipes… vaja tela, i fins i tot ens pregunta si no volíem pastes, i jo li dic, que el que volia era embutit de jabalí… la mare que el va parir!!

Bé, ja ha arribat el moment… la motxilla preparada, i tots arreglats, jo amb malles curtes i una primera samarreta tècnica arrapadeta a sota i la samarreta curta de 7 cims a sobre, amb una temperatura entre 8-10ºC agafem el cotxe i ens dirigim cap al Parking del Parc Nacional d’Aigüestortes, allà el deixem i ben carregadets comencem la nostra travessia, que encara no és oficialment CF10k, ja que tenim uns 5,5-6km fins al primer Refugi de Mallafré… seran els primers quilòmetres d’escalfament, són les 8.30 aproximadament, go, go Bladers go!

NexusGGB73, NexusDJG74 i NexusEFP69 ... tres Bladers preparats pel repte CF10k!

Primeres sensacions de l’aventura on es respira natura per a tots els costats, rodejats de boscos verds, i torrents d’aigua que ens acompanya per molts trams… i puja, puja, pujadeta… que Mallafré ens espera!

Anem tant de flipers, que passem per davant d’una caseta, amb plaques solars al costat, i seguim endavant…. collons que aquella caseta que sembla de l’avi de Heidi, era el Refugi de Mallafré, tornem enrera, que ens hem d’estrenar el nostre Forfait Open de CF10k, són les 9.45 i ja tenim el primer segell, je,je,je… Podem donar per iniciada la travessia de Carros de Foc!

El nostre primer refugi de CF, el Refugi de Mallafré.

Estem cap als 1890m d’alçada i el següent refugi, el d’Amitges està a poc menys de 4km i puja fins als 2370m aproximadament, el tram es gairebé majoritariament per pista forestal, sense possibiltat de perdre’s, majoritariament en pujada (el 84% del recorregut) amb una pendent acumulada del 12%…. puja, puja besabeeeeeeeeeee!

Amunt, amunt Bladers!

Seguim el nostre recorregut, ja són passades les 11am i la calor apreta, ni un núvol en tot el cel, cap a les 11.45 arribem al Refugi d’Amitges, em emprat unes 2 horetes (el teòric esta sobre 1h35’, però s’ha de tenir en compte el factor corrector 10K i que no anem de flippers, que a mi m’agrada fer fotitos pels record, ji,ji,ji!).

Etapa 1.1 completada... seguim endavant!

Al refugi d’Amitges fem un petit descans per aprofitar a mejar-nos alguna de les barrites que portem i hidratar-nos, el següent objectiu és el Refugi de Saboredo que es troba a uns 5km, continuem gaudint de l’alta muntanya i dels molts llacs que embelleixen el paisatge…

Bladers Attack!

I entremig trobarem el Port de la Ratera (2600m) o aprofitarem per fer el primer pic de la nostra travessia, el Pic de la Ratera (2863m), evidentment com no es part del recorregut oficial de CF, els 10K es queden abaix…. si hi ha algun “ratero” aprop que vagi de mangui, mala sort!

Pujem, pujem,…. cap a la Ratera!

Pujant fins el cim del Pic de la Ratera (2863m)

Espectaculars vistes en el cim del Pic de la Ratera:

I com tot el que puja acaba per baixar… ara toca anar de baixada fins al Refugi de Saboredo, però no penseu que per això sigui més fàcil, que això no són caminets de terra per fer entrenaments de running, que no agrades a segons quins Bladers… aquí terra poca, aquí dominen les PEDREEEEES PER NO DIR ROQUEEEEES!

Serà per roqueeeeeeees!

Ja hem arribat al tercer refugi, el de Saboredo, són les 16.40, evidentment desviar-nos del recorregut oficial per fer pics, ens retrassa una mia, però ens ho podem permitir… petit descans, hidratació i reomplim les ampolles amb aigua (que jo també reomplo per aquells baixants d’aigua transparent que corrent per la muntanya…. aigua que correr cap a l’ampolla,je,je,je!)  i la dosi corresponent de pastilles isostar, que els electrolits són importantiiiiiiiissims!

Ens queda arribar al 4rt refugi el de Colomers, on passarem la primera nit de CF10k, en aquest darrer tram d’aprop de 5km, haurem de passar pel Coll de Sendrosa, i després baixar fins a Colomers, en un tram molt bonic, que combina perfectament la roca, l’aigua i lo verd…

Mireuuuuuu a càmara...

Darrer tram fins al refugi, on atravessem la pressa del Llac Major de Colomers, les forces ja estan al limit, són les 19.45 quan arribem, ens comenten que soparem al segon torn els de les 20h… després ja tindrem temps de dutxar-nos (alguns…) amb aigua freda del pirineu, guuuuaaaauuuuu!!

Hem arribat al refugi on passarem la 1a nit, Colomers!

El sopar fantàstic: un plat de sopa calenta, un plant i mig de llenties, amanida, i una truita (peix) boníssima, tot amb bona hidratació d’aigua, en el meu cas són 5 gots d’aigua, que hem de recuperar liquid… i de postre una poma… FANTÀSTIC!

Després del gran sopar… que no m’he deixat res en el plat, excepte l’espina de la truita, ji,ji,ji… anem a dutxar-nos (que fredaaaaaaaaaaaaa!) i ja només queda buscar els nostres llits, descansar i llevar-nos a les 7am que a dos quarts toca esmorzar… sobre com van passar la nit, entre els primers dolors articulars (sobretot en el meu cas, genoll esquerra i una mica l’esquena, i les fanfarries roncadores nocturnes… això ja mereix una altre crònica, que no cal perdre més linies de text ni temps!)

La resta de fotos de la 1a jornada a picassa.

Fins aquí la primera jornada de CF10k…. CONTINUARÀ!!

~ per Blade Runner NexusGGB73 a Agost 16, 2011.