3a etapa CF10k: Ventosa i Calvell a Estany Llong, pel Coll del Contraix

Arribava el dia D i l’hora H, la tercera etapa, segons totes les infos la més dura, la més tècnica i més complicada, atravesar el coll del Contraix (2748m), un trencacames de camí fins el coll de pujada, rodejat de roques gegants, tècnicament díficil i per l’hora del mati amb el sol impactant directament a la nostra cara… pendents importants tant de pujada com de baixada, que farien l’etapa tot un repte per als Bladers… superar els gairebé 10km de recorregut era tenir CF10k al sac…

La nit a Ventosa havia passat com a la majoria, encara que estiguessim reventats de l’esforç diurn, en el meu cas costava trobar la possició correcte per descansar, i encara que duia taps, algunes vibracions no desitjables s’arribaven a sentir… poc abans de les 7am ja estavem llevats i esperant un nou esmorzar contundent que en faria falta per superar l’etapa amb solvència… Colacao, creps de nocilla, torrades amb melmelada, cereals, tots estaba boníssim i no podíem deixar res, qualsevol gram d’energia ens seria de vital importància.

Acabem d’arreglar la motxilla, possem alguna cremeta muscular, NexusEFP69 alguna crema antiimflamatoria pel seu tormell malmes, i NexusDJG74 ja transmetia no molt bones sensacions, esmorzant lo just… ens possavem la samarreta de Bombers 10K, per transmetre bones vibracions per l’etapa reina de CF10k…

Hora aproximada 8.30am iniciem la nostra aventura per enfrontar-nos al Contraix… go, go, Bladers go!

Podem comprobar que NexusDJG74 no estava eufòric...

Girem refugi enrera, direcció sud-est, cap al coll de Contraix, abans passarem al costat de dos estanys, el de Colieto, i el gran de Colieto… per després tenir davant nostre un mar de roquetes-roques-rocs del més impressionant… i tot amunt, amunt!

Passem pel marge esquerra dels estanys cap al coll del contraix

Anem deixant enrera el verd dels arbres i el blau dels estanys…. ens apropem al marró-gris de la terra i rocs…

A aquestes alçades encara tenim forces per a fotos artístiques, aprofitant que també encara tenim alguns trams d’ombra, aquí podeu veure a NexusGGB73 fent el símbol Blader d’X de NeXus, je,je,je…

Ja ho veieu cada cop l’estany de Colieto es fa més petit i al front les roques de la pujada cap al Coll del Contraix són més grans…

Això és esforç... vinga, vinga!

Que faríem sense les nostres millors amigues de la muntanya: LES FITEEEEES!

La fita, fita, és!

Ja estem rodejats… no podem escapar del mar de pedres, cap amunt el coll amb pendents cada cop més pronunciades i enrera ja no queda cap rastre de vida, només pedres i pedres…

I sembla que estigui a dos passes... cagun seu!

Un veritable mar de roques...

Seguim amunt, fent parades cada 30’-45’ per descansar, agafar aire i hidratar-nos… fins i tot ja quan estem apunt d’arribar, tenim l’ocasió de tocar gel d’una glacera del marge dret de la pujada al coll… que aprofitem per refrescar les nostres articulacions ja bastant carregades…

Ja podem treure els esquis, ji,ji,ji

Una miqueta de gel pel genoll, que fresquet...

Sembla que no s’acaba mai l’ascensió… pugem, pugem, però mai estem a dalt de tot… i cada cop que ens apropem més, més és el desnivell, hem de vigilar amb cada pas que donem i si potser apropar-nos a les zones amb més rocs, ja que només trobar terra potser perillós per l’estabilitat… par fi arribem a dalt del coll, a l’altre banda es contempla el gran estany del Contraix que haurem de rodejar en la baixada…

A baix l'estany de Contraix

Han estat unes 4 hores de pujada, tot un esforç que mereix un descans a dalt del coll, i fer un record visual en forma de video:

Ja de baixada amb totes les precaucions possibles, a l’alçada de l’estany del Contraix aprofitem per refrescar els nostres peus ja sobreescalfats i cansats després de tant esforç.. per una altre ocasió deixem el bany complet en algun dels llacs que hem vist al llarg del recorregut, ji,ji,ji…

Ooooooo quin gran plaer... i només remullem els peus!

I com deiem al principi, si la pujada era dura, la baixada no ho era menys, només cal veure que des de’l coll a una alçada de 2750m aprox., hauríem de baixar per sota els 2000m fins al refugi de Estany Llong, en els segons 5km del recorregut…

Si ja ho diuen que tot el que puja, baixa… o sigui que ara tocava baixaaaaaar…

de baixada avancem a altres muntanyencs...

La part més dura ja havia passat… ens trobàvem enmig d’un bosc frondós, i ja només ens calia anar sumant els minuts que restaven per arribar al refugi de Llong, havia estat una etapa molt dura tècnicament, però comparativament al mateix nivell que les dues anteriors, ja que les altres havien estat de més km’s… per fi estàvem al refugi, eren sobre les 17.30, una hora decent per arribar al refugi, era la bona notícia…

Refugi d'Estany Llong, on passarem la 3a nit

La notícia dolenta era que NexusDJG74 havia arribat al seu límit de forces, es trobava fatal, els responsables del refugi se’l duien fins al poble amb metge més proper… quan vam poder tenir cobertura, el company Blader ens va poder comunicar que havia patit deshidratació i principi de gastroenteritis… en aquestes condicions hi haver completat l’etapa del Contraix, només cal rendir-se a l’esforç realitzat i felicitar a NexusDJG74, malauradament després de les tres primeres etapes, les més dures, havia d’abandonar, però no era un ADÉU, era un FINS AVIAT CARROS DE FOC!

Els altres Bladers ens tocava descansar al refugi, recuperar forces, alimentar-nos i hidratar-nos bé, i explicar i compartir batalletes amb altres muntanyencs que estaven al refugi… que més d’un ens el vam trobar en els dies posteriors per les muntanyes pirenaiques,ji,ji,ji…

Totes les fotos de la 3a etapa a Picassa

Fins aquí la tercera etapa…  CONTINUARÀ!

~ per Blade Runner NexusGGB73 a Agost 20, 2011.