Carros de Foc 10k: 4a etapa, de Llong a Blanc amb un Blader menys…

Havia estat una nit estranya, em faltava un colze… el colze de NexusDJG74 que sempre envaïa la meva zona de descans nocturn, havia passat la nit més ample, però a la vegada més buit, ens havíem quedat sense un membre de l’expedició Blader, però això ens faria més fort pel repte final de les dues jornades que ens quedaven…

Faltàvem poc minuts per les 7am del matí, i jo ja possava peu al terra, amb el meu frontal i manteta sortia fora el refugi per anar al WC a rentar-me la cara i fer alguna necessitat matinera…

Era dissabte 13 d’agost, la penúltima etapa de CF10k, i la més llarga en distància propiament per recorregut, més de 10km des de Llong (1987m) a Colomina (2415m), passant pel coll de Dellui (2577m), i des de Colomina a Blanc (2318m) passant pel coll de Saburó (2667m).

A les 8am iniciàvem la nostra marxa, només sortir veiem com pasturàvem les vaques d’alta muntanya tranquilament, i nosaltres contemplàvem poc després a la nostra esquerra l’Estany Llong… al loro, l’estany llong!!! Doncs ens estem equivocant de camí, hem d’anar en sentit contrari… cagun seu el dia que sortim més aviat i ens equivoquem, bé no passa res, tornem enrera i saludem un altre cop a les vaques pastorant, ji,ji,ji…

vaques i vaquetes...

Estany Llong

Ja estem en el camí correcte, de pujada com no… i serà durant els 5km’s següents fins al Coll de Dellui, amb un petit tram pla a l’alçada de l’estanys de Dellui on aprofitarem per fer una parada tècnica per menjar algo, hidratar-nos i possar-nos cremeta que el sol pica…

Un tram agradable del recorregut

com no, les nostres amigues les pedres no ens abandonen!

més rocs fins a arribar a l’estany de Dellui

l’estany de Dellui

Hem completat uns 3km’s, ara ens toca enfilar-nos cap al Coll de Dellui, seràn uns 2km’s de recorregut no gaire tècnic, però molt empinat… amunt, amunt Bladers!

Arribat al Coll, allí ens trobem a altres muntanyencs i els demanem que immortalitzin la nostra gesta, je,je,je…

Ens trobem a la meitat del recorregut fins al refugi de Colomina, ara toca baixar des de’l Coll de Dellui fins a passar pel costat dret de l‘estany d’Eixerola primer i més lluny quedaria el de Cubieso més gran…

Seguim el nostre recorregut, per un bon camí de baixada sostingut cap a Colomina, és el tram de trobar-nos amb llacs, ponts i preses diverses per tot el camí, un bon moment per fer unes bones fotitos de record, je,je,je…

Bladers en el pont sobre el riu...

presa de l’estany de Mariolo

no miris abaix...

ondia i ara m'haig de girar, cuidadiiiin...

Ja estem arribant a Colomina… una bona notícia, però la dolenta és que estan apareixent uns nuvols amenaçadors que confirmen els pronòstics dels guardes del refugi de Llong, que ens deien que la previssió eren de tormentes a mitja tarda, uuuiii, uuiiii… que ens mullarem!

Deixant el refugi de Colomina enrera, després d’un petit kit-kat amb el que ens quedava de fuet, pa de pita (pita és…) i llauna de tonyina, omplim les ampolles d’aigua i tornem a enfilar-nos que encara ens quedan unes 3 horetes de camí fins al refugi de Blanc, en aquest tram haurem de pujar en una primera part fins superar el pas de l’Os i posteriorment el Coll de Saburó (2667)

en el pas de l’Os i abaix l’estany de Mar...

la fita és de tamany d’un Os... potser d’aquí el nom, ji,ji,ji

Seguíem la nostra travessia, entre roques i roques algun tram més còmode, pujant els colls i rodejant els llacs… però el que més preocupava era el cel, s’estava tapant i la pluja amenaçava seriosament… l’accés al coll de Saburó era un mar de pedres, més aviats rocs que exigien tècnica i destressa suficient per no perdre estabilitat i tenir més d’un cop no desitjat…

I sobretot, i com ja anticipavem…. començava a ploure, una pluja fineta, però que m’obligava a aturar-me i treure la capelina per tapar la motxilla i el xubasquero per tapar-me…

Un cop passat el Coll de Saburó, ja tot el camí era de baixada, més o menys tècnica, la part final bastant maca i fàcil de fer, el que més em preocupava en aquest punt era que la pluja no augmentes d’intensitat i per sort, només a poca distància del refugi de Blanc va començar a ploure més intensament, però el repte ja estava assolit, havíem arribat a Blanc cap a les 18h de la tarda, unes 9 hores de recorregut.

I si el Refugi es deia Blanc…. doncs blanc va quedar la muntanya, quan una hora més tard de que arribéssim i ja amb tormenta amb descàrrega elèctrica, cap a les 19h de la tarda va caure una de pedra, que si t’engantxa durant l’etapa t’hagués fet més mal, que als isidros en època de verema,jua,jua,jua…

Peazo tormenta de pedra... no en teniem prou pedres al terra que també del cel en venien!

A i si en aquesta etapa ens vam quedar sense 1/3 dels Bladers, mira quina casualitat… ens vam trobar a gent del club dels Patidors, organitzadors de la cursa de muntanya de Torrelavit (casualment debut oficial de samarreta Blade Runner), és que ja té nassos la cosa, perduts sota una tormenta de pedra a més de 2500m i ens trobem a gent del Penedès…. i si això no era suficient, amb el grupet de Patidors i estava un cosí de la banda femenina dels Bladers, cosí de NexusCPM74 i NexusLPM73, initm colega d’infància de NexusMMG71… és que és petit el món. Ens ho vam passar molt bé en aquest sopar, i la d’històries que vam explicar…. suposo que a ningú li van xiular les orelles, perquè tant NexusEFP69 i jo NexusGGB73 només vam parlar marevelles de la resta de Bladers en aquella nit, acompanyats dels patidors i l’infiltrat de la familia, ji,ji,ji…

Totes les fotos de la 4a etapa a Picassa

I fins aquí la crònica de la penúltima etapa… ja queda menys!

~ per Blade Runner NexusGGB73 a Agost 23, 2011.