2a Pujada a l’Ermita de Sant Pau

Aquest diumenge vam tenir una sessió matinal de running per Vilafranca, era la 2a Pujada a l’Ermita de Sant Pau, organitzada pels Falcons de Vilafranca, aquest va ser el debut en curses de muntanya fa un any o sigui que no podíem faltar a la cita.

En ser una cursa local, no calia matinar com en l’escapades a curses 10K de BCN, o sigui que després de dissabte nit haver gaudit de l’espectacle blaugrana al camp i un sopar pre-cursa d’alt contingut energètic, un descans de 7 hores seria suficient per arribar a les 9am a la zona de les pistes per recollir el dorsal.

Energia d'alt cotingut pasteller... plat ppf (pasta-pollastre-fredolics)

A les 8.45am em trobo amb NexusEFP69 per baixar cap al Complex amb l’Spinner F70, només 2 Bladers som els valents que estarem a la cursa. Recollir els dorsal, canviar-nos en els vestuaris del gimnàs i cap a les pistes per fer l’escalfament oportú abans de la cursa…

Un bon matí de sol amb una bona temperatura, un dia ideal per al bon running. Allí un falconer del costat fosc, Oli Mr Yoda, ens fa una fotito per inmortalitzar l’aconteixement, ji,ji,ji…

NexusEFP69 & NexusGGB73, dos Bladers sense por als jabalís!

Abans de l’inici observo que en el recorregut de la mateixa s’ha modificat una miqueta en el tram inicial, es farà una volta de més dins la pista d’atletisme (amb la intenció de que s’estiri més el grup, de prop dels 300 runners, i d’aquesta manera evitar l’embús en arribar al pas per la riera), si la resta del recorregut no s’havia modificat estem parlant d’uns 400m més aproximadament, ho comprovarem al final…

Ja queden pocs minuts per la sortida, estem preparats per gaudir de la cursa i patir amb les temibles pujades a Sant Pau, de trams amb més del 20%, on caminar no és patir si no sobreviure, je,je,je!

3,2,1… let’s go!

Ja tenim per davant al crack de Manuel Torres, surt el primer i no deixarà aquesta possició fins al final. Completem la volta i mitja per la pista, sortim d’ella i enfilem els camins cap a la riera i el camí paral.lel a la carretera de Sant Martí, tram d’asfalt per creuar fins a la base del CIM…km3  toca la primera pujada, el primer patiment… Kik per davant i jo enrera uns 20m, cadascú escoltant el seu cor i sentint les seves cames, a mesura que augmenta el pendent, s’escalfen els tormells i bessons… alguns caminen, jo aguanto el micro-running fins amunt de tot, ara a recuperar pels camins-trialeres de mig del bosc.

Les primers fotos de la cursa, 1a pujada al CIM.

NexusEFP69 en ple esforç a més del 20%!

NexusGGB73 esforç i patiment... però sempre atent a la càmera,ji,ji,ji!

El dolor és inevitable, el patiment opcional... però l'estil no és pot perdre mai,je,je,je!

Recuperem en aquest tram del bosc, cap el km4 tindrem la segona pujadeta, poc abans sento el comentari: “home un Blade Runner, com va anar Carros de Foc…” és un Patidor que està fent fotos a la dreta del camí, li contesto de P.M. i segueixo que toca la segona pujadeta intensa (més tard el trobaria en una altre tram del recorregut, ara identificant-lo visualment, és el Patidor Ricard Farré, aquí teniu totes les fotos que va fer:

Arribem al km4,5 ara toca recuperar i disfrutar fins al km6,5, tram on farem la pujada frontal a Sant Pau. Es nota que hem millorat en el trail-running, a diferència de l’any passat ara en les baixades ens deixem anar una miqueta més, i evidentment també ajuda coneixer el recorregut…  En aquest km6,5 trobem el 2on avituallament, però no em cal liquid, potser 2 cames més per la pujada que m’espera… davant nostre les escales de l’infern, trams on estem al 30% de pendent, evidentment son els moments de prendre-s’ho amb calma, walking is walking!

Ja a dalt de Sant Pau, superant les escales, gir a l’esquerra i tram estret rocós, filera de runners, novament el Patidor Ricard fent fotos (aquí surto en primer pla, je,je,je)…

En la darrera pujada... ja queda menys!

Per la muntanyeta de Sant Pau, a l'esquerra Vilafranca...

Ja queda menys per la darrera pujada, curta però intensa, ja les energies estan justes, km7,5… ara toca respirar bé i agafar el ritme de creuer… go, go Bladers go… baixada i pla fins al final!

Cap el km8 el darrer avituallament, no agafem res, però saludem per sortir a les fotos… potser són les primeres fotos que fan de baixada, potser sortirem més simpàtics que les altres mirant amunt,ji,ji,ji… baixadeta del cim, a tope però control.lant…

Aparteu-vos que venim… fora jabalís!!

Go, go Bladers gooooo!!

Arribem a la carretera de sant martí, creuem ja estem en el camí, darrer quilòmetre i mig i l’arribada, veig per davant a NexusEFP69, a uns 40-50m…  gir per darrera del pavelló de hoquei, sorpresa alguns Bladers animant (NexusRVG73 i NexusMMG71, amb les parelles i respectius Nexusitos… possem bona cara per les fotos,ji,ji,ji!)…

Mamma mia quina imatge final... Kik això no és un exemple pels Nexusitos,je,je,je!

Entrem a l’estadi Olímpic de Montjüic, a no que són les pistes d’atletisme vilafranquines, je,je,je… darreres metres , darrer esforç… alguns runners que puc avançar al final… i sobretot la recompensa final de la prova superada, un temps final de 54’22”, rebaixant el temps de l’any anterior (55’20”) i sobretot tenint en compte, pels temps dels primers, que aquest any ens han possat uns 400m de més… en el mateix recorregut de l’any passat doncs podríem estar en els 52′.

Dades del meu Polar RS400

Comparativa de resultats del 2010 vs 2011

Tots els resultats de la cursa: classificació 2011

Gran matí de diumenge, gran cursa, disfrutar-patir-disfrutar, un autèntic hat-trick de la filosofia runner… go, go bladers go!!

Després botifarrada amb seques, acomanyat d’una cola, i bossa de regal amb ampolla de cava, aquarius, aigua,… qui pot demanar més! I aprofitant que estem a Vila, doncs al costat ens espera una sessió recuperatoria de sauniki i yakuzi…. FANTÀSTIC!!

FINS LA PROPERA BLADERS… que ens esperen 21,097km, alguns a VILA (FRANCA) i altres a VILA (NOVA)… VILA X VILA 21KM SEGURS!!!

~ per Blade Runner NexusGGB73 a Desembre 7, 2011.