CURSA NOU BARRIS: Una cursa 9 de barri.

El diumenge 20 de maig tocava fer el debut en una nova cursa 10K de la challengeBCN, era la popular cursa de Nou Barris (fisonomia del recorregut) a Barcelona, obligada presència dins la gama de curses de la challenge10K, per seguir sumant puntets aquesta temporada, je,je,je!

Aquesta vegada la presència Blader no era important, només erem dos, NexusGGB73 i NexusJPP69, dos més estaven lesionats (conseqüència de la darrera marxa de 7 cims), dos monyes més que van preferir passar un finde de descansing i passejades pel passeig de Gaylandia i rambles diverses… i dos més en la línia blader outsider (aquest any no, però el que vé m’apunto… sigue, sigue el dia de la marmota).

A les 7.15 havia quedat amb Joseph el Sherpa aka NexusJPP69, per anar cap a BCN, puntuals sortíem cap a la capital, amb l’interrogant més preocupant, plouria?? Doncs la info era que aquella hora ho feia a BCN, mamma mia… I Joseph conduint cap a BCN i amb migranya, quines expectatives més bones, jua,jua,jua…

Entrem a BCN pocs minuts després de les 8am, I ESTÀ PLOVENT, perfecte… Ens  dirigim cap a Nou Barris, hem de deixar el cotxe al parking de Heroncity, aparquem, ens preparem, xip groc, dorsal, darrera hidratació (el secret sherpa amb Isostar L-carnitina, jo conec a la En-Carni, i algun que altre aminoàcid de cadena ramificada,ji,ji,ji…), agafem la bossa per deixar-la al complex de Can Dragó… i llestos, falten alguns minuts per les 9am, i fem una miqueta d’escalfament… estem de sort ha deixat de ploure, asfalt mullat, menys fricció durant la cursa, però al loro amb les corves, que amb menys adherència…

Hem escalfat bé, la temperatura es bona, fins i tot NexusJPP69 que portava samarreta llarga, al final se l’ha tret… darrers estiraments i cap a la sortida, ens espera una nova cursa en el currículum Blader, let’s go!

9.30am sortidaaaaaaa… primers metres, primer problemes, no ens hem col.locat prou davant i ara toca fer més d’una ziga-zaga per no ensopegar i no frenar el ritme, això durarà fins al 500m inicials…

NexusJPP69 ja prenent la iniciativa de bon principi…

Go, go Bladers … I never look back!

Ja ens trobem a Fabra i Puig, primer “repechon” important, i acabem de sortir, cagun seu… uns 400m de pujada, uuuuuffff, gir a la dreta, respirem una mica millor, tram curt de baixada i ara toquen 1000m de lleugera pendent positiva, a tren 170ppm… km1,5 rodegem el cementiri de Sant Andreu, de moment estem vius! Arriba el purgatori de la cursa del km2,4 al km4,4 … 2000m de pujada per l’Avinguda Rio de Janeiro i Passeig Valldaura, només 600m per arribar al final del primer parcial, el pitjor ja ha passat, a veure quines forces ens queden pel final… km5, temps 22’31”, impossible fer-ho millor, hagués estar reventar abans d’hora!

Ara toca gairebé 3 quilòmetres de pendent negativa, un llarg tram de baixada amb petits descansos de plà… anem a tope! Hem arribat un altre cop a Fabra i Puig per dalt, estem sobre el km7, ens queden el darrer terç de cursa, 3km en plà que determinaran amb quines forces arribem, un trajecte final a banda i banda de Heroncity i Can Dragó… per fer uns 800m final per la calçada de vianants de Meridiana, entrar en la pista d’atletisme, FINAAAAAAAL!!

Darrers metres dins la pista d’atletisme… a l’espriiint!!

Arribadaaaaaaa… just darrera de Gasol, je,je,je!

Temps oficial de 44’07” amb un segon parcial de 21’36”, FCmax/mitja 180/172 cremant 800kcal. El repte de sub43 haurà d’esperar per una propera cursa 10K, però amb aquest perfil del recorregut, amb el primer parcial de pujada, estar en 44’ és una molt bona marca, que ens dóna optimisme per la darrera cita de la challenge 10K, la cursa de La Maquinista el proper 10 de juny (si no decidim fer una escapadeta la setmana anterior per la I 10K de Vilanova, amb un perfil molt pla…). Aquest temps és la meva 3ª MMP10K BCN, darrera els 43’15” de Sant Antoni, i els 43’41” de Bombers, aquest 2012 seguim en bona progressió, per acabar bé la temporada 10K!

L’altre Blader NexusJPP69 en la línia de les darreres curses extraterrestres, amb uns increibles 41’41”, com està Joseph el Sherpa quan baixa de les muntanyes a nivell del mar, je,je,je… sembla que siguin dos runners en comptes d’un en les curses, encara que aquesta vegada tenia més d’un xip prodigiós per assolir tal fita,ji,ji,ji…

Tots els temps de la cursa a Championchip

Video publicat a la Bolsa del Corredor, sortim a la sortida cap al segon 44 …

Ens veiem el 10 de juny a la Maquinista

Cita aquesta on espero que la presència de Blade Runners aquell dia sigui més nombrosa, els lessionats estiguin ja recuperats, i els fans del walking, ja deixaran les passejades per un altre diumenge, je,je,je… I parlant de passeig, goita que no ens escapem el diumenge 3 de juny a la I 10K de Vilanova!

GO, GO BLADE RUNNERS GO

~ per Blade Runner NexusGGB73 a Mai 23, 2012.